ZAPYTANIE OFERTOWE
na konserwację obiektów o podłożu papierowym ze zbiorów Muzeum Zamkowego
w Sandomierzu
Zamawiający:
Muzeum Zamkowe w Sandomierz
ul. Zamkowa 12
27-600 Sandomierz
NIP 864-11-06-630
Regon 291200740
Tel. 015 832-22-65
Tryb udzielenia zamówienia
Niniejsze postępowanie dotyczy zamówienia publicznego o wartości poniżej 130 000 złotych, określonej w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, w związku z czym nie stosuje się przepisów tej ustawy.
Opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest konserwacja obiektów o podłożu papierowym należących do zbiorów Muzeum Zamkowego w Sandomierzu
Szczegółowy zakres świadczenia usługi:
Konserwacja obiektów o podłożu papierowym polegająca szczególnie na:
- Opis aktualnego stanu zachowania muzealiów wraz z wykonaniem dokumentacji wizualnej przed, w trakcie i po pracach konserwatorskich.
- Wykonanie dokumentacji z przeprowadzonych prac w postaci skróconego raportu z dokumentacją fotograficzną i opisową.
- Oczyszczeniu papieru dobierając metodę bezpieczną, dostosowaną do stanu zachowania oraz techniki i technologii wykonania obiektu.
- Usunięciu wtórnych materiałów zagrażających bezpieczeństwu papieru. W przypadku użycia materiałów złej jakości stanowiących część obiektu, rozważenie zastąpienia ich materiałami atestowanymi.
- Wykonanie badań (pH papieru oraz stabilności podłoża przed wyborem metody reperacji ).
- Odkwaszanie, po wcześniejszym przeprowadzaniu badania na odczyn papieru.
- Prostowanie kartek.
- Wzmocnienie struktury papieru obiektów, które tego wymagają.
- Podklejenie rozdarć atestowanym materiałem do papieru.
- Wzmocnienie strukturalne kart, podklejenie i reperacja uszkodzeń przy zastosowaniu metod odwracalnych i przy użyciu materiałów atestowanych.
- Przycięcie uzupełnień do formatu kart (zabronione jest obcinanie oryginalnych krawędzi kart).
- W przypadku zeszytów ułożenie kart w składki i zszycie w blok zgodnie z pierwowzorem. Jeśli to możliwe zalecane jest szycie po ‘starych śladach’, przy użyciu materiałów naturalnych (zabronione jest wykonywanie grzbietu klejonego i obcinanie grzbietów składek).
- Likwidacja wżerów atramentowych, w razie potrzeby.
- Stabilizacja oraz wykonanie oprawy obiektów posiadających okładkę z wykorzystaniem oryginalnej materii. Wykonanie miejscowej rekonstrukcji oprawy w miejscach ubytków.
- Wzmocnienie grzbietów kart oraz całych grzbietów zeszytów.
- Umieszczenie całych teczek z obiektami, oznaczonych jednym numerem inwentarzowym, po konserwacji w opakowaniach ochronnych wykonanych na wymiar obiektu z materiałów atestowanych (tektura bezkwasowa).
Wykaz przedmiotów przeznaczonych do konserwacji znajduje się w Załączniku nr 1
W sprawie udostępnienia wizualnego stanu zachowania obiektów, osoby zainteresowane realizacją przedmiotu zamówienia proszone są o kontakt mailowy: m.piorkowski@zamek-sandomierz.pl, lub telefoniczny 15 644 57 57 wewn. 234 / 698 636 593
Wymagania dotyczące Wykonawcy
- Wykonawca zobowiązany jest wykonywać zlecenie zgodnie z zasadami sztuki konserwatorskiej oraz przepisami regulującymi wykonywanie czynności danego rodzaju.
- Usługę konserwacji wykona dyplomowany konserwator papieru (wymagane przedstawienie dorobku w zakresie konserwacji obiektów muzealnych)
- Wykonawca posiada minimum 5-letnie doświadczenie w wykonywaniu konserwacji podobnych obiektów zabytkowych na papierze, jak w opisie przedmiotu zamówienia.
- Na wniosek Zamawiającego, Wykonawca przedstawi dokument o wykonaniu prac konserwatorskich dla instytucji kultury zrealizowanych w przeciągu 5 ostatnich lat (może nim być protokół prac powykonawczych).
- Wykonawca udzieli gwarancji na przedmiot zamówienia 60 miesięcy od dnia protokolarnego odbioru zamówienia.
- Wykonawca zobowiązuje się odebrać przedmiot zamówienia z siedziby Zamawiającego oraz go zwrócić własnym transportem do siedziby Zamawiającego.
Zawartość oferty
- Informacja o Wykonawcy: imię i nazwisko / nazwa (firma).
- Cena powinna obejmować wynagrodzenie za wszystkie obowiązki, które są niezbędne do zrealizowania zamówienia (podać kwotę netto, kwotę podatku VAT oraz kwotę brutto).
Procedura składania ofert
- Ofertę należy złożyć osobiście w sekretariacie Muzeum Zamkowego , ul. Zamkowa 12 , 27-600 Sandomierz lub drogą elektroniczną na adres: m.piorkowski@zamek-sandomierz.pl w nieprzekraczalnym terminie do 13.08.2025 r. do godz. 12.00.
- Zgłoszenia niespełniające powyższych wymagań lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Niniejsze zapytanie może zostać unieważnione na każdym etapie bez konieczności podawania przyczyny.
- Osoba do kontaktu:
Sylwia Radzimowska-Zasuwa
15 644 57 57 wewn. 229
s.radzimowska@zamek-sandomierz.pl
Marcin Jerzyna
wewn. 229
m.jerzyna@zamek-sandomierz.pl
Informacje dot. ofert:
Mirosław Piórkowski
15 644 57 57 wewn. 234
tel. 698 636 593
email: m.piorkowski@zamek-sandomierz.pl
Opis kryteriów:
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
- cena 100%
Termin realizacji zamówienia:
Do 29.11.2025r.
Inne postanowienia:
- Zastrzega się możliwość pozostawienia niniejszego postępowania bez rozstrzygnięcia
lub jego unieważnienia w każdym czasie bez podania przyczyn.
- Zamawiający dopuszcza możliwość prowadzenia negocjacji w ramach zastosowanych kryteriów oceny ofert oraz zmiany warunków zapytania ofertowego w tym opisu przedmiotu zamówienia, terminu realizacji nawet po złożeniu ofert.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od realizacji zadania, z przyczyn których nie można przewidzieć w chwili ogłoszenia zapytania ofertowego.
- Muzeum Zamkowe w Sandomierzu reprezentowane przez Dyrektora jest administratorem danych osobowych, które mogą być uzyskane w trakcie niniejszego postępowania lub realizacji zawartej w jego wyniku umowy. W załączeniu klauzula informacyjna.
Osoba, która wytworzyła/odpowiada za informację:
Sandra Fiołek
tel. 533 082 407
e-mail: s.fiolek@zamek-sandomierz.pl
KLAUZULA INFORMACYJNA
W związku z rozpoczęciem stosowania z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informujemy, iż od dnia 25 maja 2018 r. będą Pani/Panu przysługiwały określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przez Muzeum Zamkowe w Sandomierzu.
Jednocześnie na podstawie art. 13 Rozporządzenia 2016/679 informujemy, iż od dnia 25 maja 2018 r. aktualne będą poniższe informacje i zasady związane z przetwarzaniem Państwa danych osobowych.
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Muzeum Zamkowe w Sandomierzu ul. Zamkowa 12 27-600 Sandomierz
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji umowy - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uczestniczące w realizacji zlecenia
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą do momentu ustania przewarzania w celach analitycznych
- Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych,
ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych może skutkować odmową zawarcia umowy,
- Z uwagi na fakt, że komunikacja pomiędzy Administratorem a osobą, której dane osobowe dotyczą może odbywać się w formie elektronicznej, m.in. przez systemy poczty elektronicznej, portale społecznościowe, komunikatory, wszelkie aplikacje mobilne
i komputerowe, w tym aplikacje do wykonywania połączeń głosowych, lub video
za pośrednictwem internetu, osobą, której dane dotyczą wyraża zgodę na powyższe,
w zakresie, w jakim będzie to związane z wykonywaniem postanowień umownych.
- Składając ofertę w odpowiedzi na niniejsze zapytanie/ofertę/zamówienie, oferent wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia i rozstrzygnięcia postępowania ofertowego przez [nazwa administratora danych, np. Firma X sp. z o.o.].
- Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w postępowaniu. W przypadku braku zgody na przetwarzanie danych osobowych w powyższym celu prosimy o zgłoszenie tego faktu pisemnie na adres [k.gara@zamek-sandomierz.pl] przed złożeniem oferty.